Opdrachtgever
Drijver Marketingadvies voor De Jong Plant BV, Boskoop
Ontwerp
Negen logo’s/woordmerken, huisstijl, etiketten, plantpotten, productbrochure, advertentie
COWBOYJO werd gevraagd om een stijl te ontwerpen voor nieuwe hortensia’s, die samen de collectie Hydrangea Music Collection vormen. Op de IPM in Essen (D) veroverde Hydrangea Music Collection de 2e plaats in de strijd om de Show Your Colours Award, een prijs die wordt uitgereikt voor ‘het beste verhaal achter het product’.
De huisstijl bestaat uit anthraciet als basiskleur, de equalizer in felle kleuren, muzieknoten en de bijzondere etiketten in de vorm van een gitaar.
Etiketten en plantpot
Elke hortensiavariant heeft een eigen etiket. Afmeting 12 x 32 cm. Op de achterzijde staan in 5 talen de beschrijving en verzorgingsiconen. De plantpot is eveneens bedrukt met de felle kleuren van de equalizer, de gitaren en het logo.
Brochure
De productbrochure van Hydrangea Music Collection is er in 5 talen (Nederlands, Engels, Duits, Frans, Deens). Op de muzieknoten op de binnenzijde is de drip-off techniek toegepast. Daardoor krijgen ze glans en vallen extra op, omdat de rest van de brochure mat is.
Advertentie
De advertentie die is ontwikkeld voor Hydrangea Music Collection verscheen in de Bloemenkrant.
De Hydrangea Music Collection kent 7 varianten:
Deep Purple Dance,
Purple Punk, Pink Pop, Soft Pink Salsa, Red Reggae, Blue Boogie Woogie
en Blue Ballad. Voor iedere hortensiavariant heeft COWBOYJO een
woordmerk ontwikkeld.