Hugs And Kisses
Opdrachtgever Drijver Marketingadvies voor Boomkwekerij Robert Rijnbeek, Boskoop
Opdracht Ontwerp woordmerk, huisstijl, etiketten, plantpot, productbrochure, beurswanden
De Persica Roses Hugs and Kisses® serie bestaat uit zeven verschillende soorten. Iedere roos heeft zijn eigen unieke tekening in het bloemhart. De serie is ontwikkeld met als doel de consument extra te verleiden met een uniek en zeer in het oog springend concept. Naast de kleurrijke verschijning die de aandacht trekt, spreekt de serie ook andere zintuigen aan. Het aaibare etiket, dat uit vier lagen van verschillende materialen bestaat waaronder vilt, nodigt de consument uit het product aan te raken. De Persica rozen zijn heerlijk geurend. Het gehele plaatje maakt Hugs and Kisses tot een ideaal cadeauartikel, voor jezelf of voor een ander!
De toegevoegde waarde bestaat uit de Hugs and kisses-pot en het Hugs and kisses-etiket, dat op een stokje wordt geplaatst. Hierdoor springt het etiket boven de plant uit en blijft deze goed zichtbaar, ook als de plant in het tuincentrum op de grond wordt geplaatst.
De huisstijlkleuren zijn rood, roze en paars. Een belangrijk en steeds terugkerend stijlelement zijn de ‘guirlandes’ van gekleurde hartjes.
De Persica Roses Hugs and Kisses® kent 7 soorten:
– Eye To eye®
– Bright eyes®
– For your eyes only®
– Eyes on me®
– Eyes for you®
– Persian sun®
– Eye of the tiger®
Woordmerk / Logo
Het logo wordt toegepast in twee varianten; het zgn. “tape”-logo dat gebruikt wordt op gekleurde achtergronden en het gewone logo, dat op een witte achtergrond geplaatst wordt.
Etiketten en plantpot
Elke roossoort heeft haar eigen etiket met een afmeting van ± 10x20cm. Het etiket is o.a bijzonder omdat er 3 losse onderdelen op elkaar zijn bevestigd én vanwege de gaatjes die rondom in het hart zijn gestanst.
Op de potbedrukking komen de guirlandes van hartjes weer terug met daarop het “tape”-logo.
Brochure en beursmateriaal
De productbrochure van Persica Roses Hugs and Kisses® is er in 4 talen (Nederlands, Engels, Duits, Frans). Het hart op de voorzijde heeft weer iets bijzonders: Door de twee helften van het hart uit elkaar te schuiven, open je de brochure.
De stijlelementen kunnen op diverse manieren toegepast worden, zoals rechts te zien is op een beurswand voor Plantarium.