Hydrangea Music Collection
Opdrachtgever Drijver Marketingadvies voor De JongPlant BV Boskoop
Opdracht Ontwerp 8 beeldmerken, huisstijl, etiketten, plantpotten, productbrochure, advertentie
COWBOYJO werd gevraagd om een stijl te ontwerpen voor 7 nieuwe hortensia’s, die samen de collectie Hydrangea Music Collection® vormen. Op de IPM 2015 in Essen (D) veroverde Hydrangea Music Collection® de 2e plaats in de strijd om de Show Your Colours Award, een prijs die wordt uitgereikt voor ‘het beste verhaal achter het product’.
De huisstijl bestaat uit anthraciet als basiskleur, de equalizer in felle kleuren, muzieknoten en de bijzondere etiketten in de vorm van een gitaar.
De Hydrangea Music Collection® kent 7 varianten:
– Deep Purple Dance®
– Purple Punk®
– Pink Pop®
– Soft Pink Salsa®
– Red Reggae®
– Blue Boogie Woogie®
– Blue Ballad®
Logo
Voor iedere hortensia variant heeft COWBOYJO een woordmerk ontwikkeld.
Etiketten en plantpot
COWBOYJO ontwierp 7 verschillende etiketten voor Hydrangea Music Collection®. Elke variant (zie boven) heeft haar eigen etiket. Afmeting 12 x 32 cm. Op de achterzijde staan in 5 talen de beschrijving en verzorgingsiconen. De plantpot is eveneens bedrukt met de felle kleuren van de equalizer, de gitaren en het logo.
Brochure
De productbrochure van Hydrangea Music Collection® is er in 5 talen (Nederlands, Engels, Duits, Frans, Deens). Op de muzieknoten op de binnenzijde is de drip-off techniek toegepast. Daardoor krijgen ze glans en vallen extra op, omdat de rest van de brochure mat is.
Advertentie
De advertentie die is ontwikkeld voor Hydrangea Music Collection® verscheen in januari 2015 in de Bloemenkrant.
IPM Essen 2015
Music Collection® werd 2e bij de Show Your Colours Award op de IPM 2015 in Essen (D).